Etiketter

fredag 15 februari 2013

B som i bestick



Är på jakt efter nya, eller fler bestick rättare sagt. Insåg sist när vi hade firandet för mig att de behövs fler. Men i ärlighetens namn, hur ofta köper man bestick? Jag vet inte ens om jag har köpt de vi har, tror vi ha fått de någon gång. Har spanat runt lite på nätet för att kolla vad som finns...






"Julie" finns på: Hardangerbestikk




"Boston" finns på: www.tretti.se



"Duka Barossa" finns på: Spisabutiken






"Gense Tulipa" finns på: www.levhemma.se



Ja det finns massor att välja emellan, svårt att bestämma vilka man gillar bäst och hur många man behöver egentligen. Om man bara ska gå på designen så gillar jag nog de längst ned... de var lite ovanliga och roliga. Frågade vad David tyckte (kan ju vara bra eftersom han också ska äta med de). Han gillade också de längst ned men med kommentaren "de ser lite lustiga ut". 

Vi får väl se vad vi kommer fram till....

På pysselfronten har det väl inte hänt så mycket, har varit så trött på kvällarna efter jobbet denna veckan. Har varit fullt upp hela dagarna eftersom vi är inne i värsta sjukperioden på året... men lite har jag gjort iallafall...



Väskan som jag håller på med har fått handtag, denna gång fick det bli en ny variant med öljetter.



Insidan på väskan börjar ta form, personen som har beställt väskan har diabetes och hennes önskemål var att det skulle stå det i väskan när man öppnar den. Smart ide´ om hon skulle få en insulinkänning och folk runtomkring inte fattar varför. Den blå ringen är den internationella symbolen för diabetes. Kan ju vara bra om man är utomlands eller så...



Ett nytt kuddfodral har fått liv också, sydde av tyget jag beställde från Stoff och Stil sist. Gillar det där tyget, man blir glad av det! :) 

Soffan har fortfarande inte kommit, de skulle ju ta 6-8 veckor och 6 veckor är det nu sen vi beställde den, jag väntar otåligt vidare....

Nu ska jag fortsätta njuta av det sista på fredagskvällen. Kul att ni kikade in!

See ya!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar