Etiketter

söndag 11 december 2011

Julbord..

I fredags var jag på julbord med jobbet, (städarna och fastighetsskötarna i kommunen) det var trevligt men en sak som inte var så trevlig var "vår" servitör. Han verkade vara en sur gubbe. Jag beställde en öl, en starköl, när han kom tillbaka hade han en lättöl med sig och jag sa att det var en starköl jag ville ha. Då sa han "det kunde du ha sagt". När han sen kom in med starkölen sa han "du har väl insett att du får betala för den själv va?". Vilken jäkla kommentar! Om han hade lyssnat innan vi började äta av julbordet så hade han hört att en annan servitör berättade att lättöl och påskmust ingick, övriga drycker får man betala själv. Såklart jag visst det. Men det tar inte slut där! När det var dags att åka hem så kom han fram till mig och frågade "har du betalat ölen nu?". Alltså, vissa personer borde inte ha ett service-yrke... blä till honom!!!


Nu till lite roligare saker...

Julkorten är klara! det blev dock inte 10 st som jag trodde utan bara 5 st. Orkade inte göra fler, inte just nu iallafall.


Så blev de!


I lördags var jag inne i stan en sväng, skulle köpa lite julklappar och tyg eller vad man kan kalla det till en betällning jag fått. En sån här ska jag försöka knåpa ihop:

Eller inte exakt som den här men liknanade. Fick en annan bild av beställaren, som är min moster, men hittar inte den igen. Denna väskan finns att köpa på Nelly.com.

Köpte "tyg" som sagt,

 Svart och brunt "konst-skinn" eller galon som det är egentligen fick jag veta i affären. Det är det som ska användas till kuvertväskan. Jag hade en liten ide´om att man kunde göra väskan i både svart och brunt, typ något av de här exemplen:



Vad tycker du moster K? Du bestämmer! :)

Eller gör man den bara enfärgad helt enkelt.

Nä nu måste vi gå och sova, klockan är allt för mycket!

See ya!

2 kommentarer:

  1. Hej Ingrid.
    Fin modell! Svart enfärgad tycker jag./Moster K

    SvaraRadera
  2. Då kör vi på det! / Ingrid

    SvaraRadera