Etiketter

söndag 30 september 2012

V som i väskor


Ja då kom vi till pysslet jag har sysslat med.. har hunnit rätt mycket i veckan/helgen.. Det började med en massa rutor som jag skrev ut från datorn på transferpapper...






Först hade jag tänkt mig nåt sånt här på en väska...


Men jag tyckte inte det blev bra så jag satte saxen i och klippte isär alla rutona...


och tillslut blev det såhär istället.

Nu hade jag iallafall en grund till en väska...Denna skulle bli i lite mindre modell, och såhär blev resultatet!


Insidan fick också bli färgglad med ett Ikea-tyg.

Det var väska nr 1, nu över till väska nr 2...



Först lite textilmålning, använde mig av träd-schablonen, det fick sen torka över natten.



Efter det la jag till text med hjälp av transferpapper och ett mönstrat tyg runt kanten.


Handtaget gjorde jag av två delar av ett rep, (det var tre mindre rep tvinnade till ett tjockare rep från början), och så flätade jag in ett grönt papperssnöre.

Å så här blev resultatet:




Hade min kusin Agnes i tankarna när jag gjorde den, kanske på grund av miljöbudskapet? :)


Kommer ni ihåg vad jag skrev i det här inlägget? http://fixatrix.blogspot.se/2012/09/jag-har-ett-uppdrag.html

Har hunnit en liten bit på handleds-mojängen.. (ja vad den nu kan heta?)


Ser ju kanske inte så mycket ut för världen men bättre ska det bli :)

Nähä, nu måste jag verkligen sova. Ska upp tidigt i morgon vid typ 4.45. 

I morgon blir det jobb på Gullvivan, Ladan, Ladans förskola, Företagarbyn, Trossen och förmodligen en runda till Vitsippan också... Fullt upp alltså, fast jag har ju delvis hjälp av chefen med.

See ya!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar