Etiketter

tisdag 30 oktober 2012

Undrar vad det blev?




Ja vad blev det av tyget jag visade i förra inlägget? Självklart en väska :) vilken överraskning va?




Jag har äntligen förstått hur man syr dit en dragkedja snyggt. Jag har ju inte gått någon kurs eller utbildning  i hur man syr, utan har lärt mig genom att testa mig fram. (jag antar att syslöjden i grundskolan inte räknas) :) Då är ett bra tips att kolla på "hur man gör"-videos på youtube. Här är den jag tittade på med dragkedjetipset: http://www.youtube.com/watch?v=3JZIc8Mjqrw&noredirect=1




Till handtagen på väskan valde jag att använda D-ringar och kraftigt polypropylenband på 40 mm. Dessa kommer från www.jonic-textil.se. Egentligen är väl ringarna lite för breda för bandet men det fick duga.





Insidan på väskan fick bli röd med en innerficka med dragkedja i samma färg.


Å när väskan var färdig så blev den såhär!



Den blev rätt cool tycker jag, gillar mönstret på tyget, kanske man till och med kan använda den? :)

Jag har faktiskt pysslat lite till...har ju en ny tjänst på jobbet sen ca 2 månader tillbaka, när vi fick nya arbetskläder för någon vecka sen så tyckte jag det var en kul grej att lägga till lite text på ryggen av
t-shirten.


Nu vet folk vad man gör om man kommer till ett nytt ställe :)

See ya!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar