Etiketter

lördag 20 april 2013

Fixa inne och fixa ute.


Ja nu var då soffan äntligen på plats men jag börjar ana att folk börjar tröttna på mitt tjat om den, så nu glömmer vi den ett tag :)

Har ju såklart grejat med lite annat senaste dagarna med. En beställd väska har blivit klar...








Det var en matväska som var beställd, insidan är i vaxduk med en termoshållare. Jag satte även dit text på väskan. Texten är i samma stil som beställarens text på sin arbetsbil. Tyckte jag var lite fyndigt av mig :)


Har även sytt klart alla nya fodral till kuddarna i soffan...




Idag har dagen delvis spenderats ute. Var i väg och köpte lite blommor tidigare idag också, hade en ide´ till trälådan jag fick efter Freds mamma.


En sax, en häftpistol och plast var det som behövdes, å en gammal trälåda, eller en flasklåda kanske det egentligen är...

Jag häftade fast plast på insidan framför springorna på lådan.

Sen var det i med lecakulor i botten och plantjord på det...

Å lite blomster!


Å så var blomlådan klar! Hittade även murgröna i en annan kruka som jag satte i. En gammal flaska vichyvatten samt en glaskula fick bli dekoration. Passar ju bra eftersom lådan har används till läskflaskor...





Satte även blommor i de två nya krukorna jag köpte häromdagen.

Samt i en annan kruka...

Nu är det iallafall lite mer "blommigt" på vår uteplats.

See ya!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar