Etiketter

onsdag 1 maj 2013

Shrek! Grrr!

Fick ett uppdrag, att sy en mössa i Shrek-grön-färgat tyg med Shrek på. Om någon på Öland/ Kalmar-området skulle vara på jakt efter Shrek-grönt tyg så säger jag "GE UPP". Det fanns inte att hitta... nu har ju inte Kalmar ett överflöd av tygaffärer direkt. Det finns väl bara en -Metra, vad jag vet. Tycker den där Fabriksboden kan komma tillbaka igen. Sen är det ju en sak om man ska ha vanligt typ -gardintyg.. då finns det ju både Ikea, Åhléns, Jysk och ett helt gäng till med andra affärer.. Nåja, jag hittade tillslut iallafall detta gröna muddtyget hos Jonic-textil. De har rätt mycket att välja på, samt är snabba på att skicka.

Forskade lite på nätet hur man nu syr en mössa... är inte helt van vid det, brukar ju hålla mig till väskor som ni kanske märkt.. :)


Men jag tror jag fick ihop det rätt bra ändå!

Här ska jag precis stryka på bilden, har använt mig av transferpapper som jag visat innan...


Skyddspapper emellan (funkar lika bra med vanligt bakplåtspapper)


Å så var bilden på plats och mössan var klar!

Här finns en video om du själv vill lära dig... inte speciellt avancerat..



See ya!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar