Etiketter

lördag 29 november 2014

Adventsfixande


Nu har jag sytt lite av tyget jag visade i förra inlägget. I morgon är det 1:a advent och det är dags att få det mer juligt här hemma.




Kuddarna har fått nya fodral, har sytt två av varje färg och ska eventuellt sy 
röda fodral till två större kuddar.






Gardinerna är också klara till tv-rummet. Tycker det blev rätt bra med inte så jätte "juliga" gardiner. Hade de varit röda så hade jag förmodligen tröttnat innan julafton, dessa smälter ju in i inredningen lite bättre.


Till fönstret där man kommer upp från trappan sydde jag en kappa istället för panelgardiner, blir ju så lite fönster kvar om jag hade valt paneler där. 

Det där ljusröret (eller vad man nu kan kalla det) som står i fönstret knåpade jag också ihop idag. 
Var ju visserligen inte så avancerat...



Glasröret är från Blomsterlandet från början och innehöll nån slags växt inuti. Nu har det där röret mest stått i garderoben och inte gjort nån nytta eftersom det står rätt ostabilt.



Jag sköljde ur röret och hade i lite konstsnö-flarn och skakade runt så de fastnade på sidorna.



Sen hade jag i en liten ljusslinga som jag hittade på ÖoB för ett tag sen, de går på batteri vilket ju  är rätt praktiskt. Ja sen var den klar! Var ju inte så svårt som sagt :)


I går var det Black Friday, nåt nytt i Sverige som kommer från USA från början. Men inte så dåligt för det :) Jonic-textil hade hakat på den nya "trenden" och hade 
30% rabatt på vissa utvalda varor. 

Då får man ju passa på!!

Beställde hem lite nytt tyg och spets, fick dock inte med bilder på alla tyger jag beställde, vissa var slut redan på deras hemsida. Vad jag ska hitta på med tygerna vet jag inte än, men nya idéer kommer väl sen.


Förutom att jag sytt en massa idag så har vi gjort klart allt med jobbet att dra fram skyddsröret till elen mellan uthuset och huset så vi får belysning vid parkeringen igen. Nu är det bara vår elektriker som ska komma och fixa ihop det sista som vi inte får göra själva.

Å så var vi en sväng hos Anna och Pär för gardinleverans samt värmepanna-koll (David är ju lite arbetsskadad) ;) Ha! Ha!




See ya!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar