Etiketter

söndag 18 januari 2015

Att fixa till det i en stuga.


Nu har jag bott här i stugan i ca 2 veckor. Kan ju visa hur det ser ut och vad jag pysslat med :) 
Det har varit mycket fixande och flyttande på alla saker jag ville ha med mig. Men samtidigt är det ju roligt också att greja med allt, att få det liksom som man själv vill. 

Det första projektet var att måla om där vardagsrummet skulle bli. Det började jag visserligen med i mellandagarna efter jul, innan jag började flytta hit alla saker. 

Tre av väggarna hade mörkbrun "panel" eller vad det nu kan heta. Den fjärde väggen var det vit väv på. 
Fick börja med att grunda med vit snickerifärg för att väggfärgen sen skulle fästa bra. Sen var det bara att måla med färgen jag valt.


Gillar inte brunt direkt och det gör det ju rätt mörkt... 


... tycker desto bättre om ljusgrönt på väggarna och ljusare i rummet.


Å så in med lite möbler när målandet var klart. Det beställda soffbordet saknas dock fortfarande från "Funiturebox.se" men kommer levereras under veckan enligt deras kundtjänst.


Soffan är den gamla vi hade i Skogsby innan vi köpte det där stora åbäket till soffa (som det var så mycket krångel med när den skulle upp på ovanvåningen där)  ;) Tavlan med träd på är i tyg som jag gjort själv. Ny lampa från Ikea och begagnad ryamatta. 


Även sytt nya kuddfodral till de större kuddarna. Tyckte inte riktigt det passade in med det färgglada tyget som var innan.


Nästa projekt i stugan var i köket. 

Lite slitet men charmigt kök, gult är dock inte alls min grej samt att luckorna behövdes uppdateras lite...



De är numera turkosa istället men som vanligt gillar ju inte min kamera turkost så här ser de ju blå ut.

Färgen är väl mera såhär i nyansen. 




Bord och stolar har kommit på plats. Bordet fick jag helt gratis (tack snälla M) :)
och stolarna är ju de jag hittade på "röda korset" för 80:-. men har bytt tyg på sitsarna. Mattan är från ÖoB, duken är från Magasin Y och lampan från Ikea- men den köptes där för längesen så den finns inte kvar i Ikeas sortiment längre. 

Min idé var att få till en retro-känsla i köket. Å då passar ju ett "hitte-fynd" bra in där. En stringhylla fick sin plats på väggen i köket. Hade gärna haft en annan färg på hyllplanen dock men har inte hjärta att måla om en klassiker. 


Det var fixet i kök och vardagsrum, har ju även en hall, ett sovrum och ett syrum att visa. Men det får bli i nästa inlägg :) 



See ya! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar