Etiketter

lördag 21 april 2018

Blommor och bord.


Nu är det vår här på ön! Varmt och soligt idag så vi har spenderats dagen utomhus hittills med trädgårdsjobb. 

Jag har försökt ta det lite lugnt med bärande av saker då jag har ont i ryggen och ner i benet. Det är någon "åkomma" jag har fått på senare tid vilket alltid börjar när jag lyft något tungt. Antar att det har något mer ischiasnerven att göra eftersom det onda går från ryggen ned i ena benet. Det är iallafall min egna diagnos : ) . Det brukar gå över på två dagar och bli bra igen så jag får härda ut så länge. 

Iallafall... dagen började med lite kortspel med Emmy på altanen, jag förlorade dock.... sen kollade jag runt lite på nätet efter ett bord man kan ha utomhus. Jag hade 4 stolar med mig när jag flyttade hit men inget bord. Stolarna jag har är från Ikea och finns fortfarande kvar där. 




Hade tänkt mig ett runt bord till dessa som ska stå på framsidan sen...



....och på Mio fanns de perfekta bordet till väldigt bra pris. Det har tidigare kostat 1995 kr men var nu till kampanjpris på bara 799 kr. Perfekt! Så nu är det beställt till butiken i Kalmar och levereras dit om ca en vecka. 

Efter det tog Håkan och jag en tur till Öob och köpte lecakulor, jord och några växter. Sen på hemvägen åkte vi till Thurgårdens handelsträdgård och köpte lite fler blommor. 



Jag planterade blommorna och Håkan sådde in nytt gräs på några fläckar i gräsmattan.  Tycker det livar upp med blommor och färg i trädgården, problemet är ju bara att få växterna att överleva... att komma ihåg att vattna är inte min starka sida ; ) 


See ya! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar