Etiketter

söndag 9 september 2012

T som i Transfer

Nu ska jag testa något nytt! Transfertryck. Vilket betyder att man kan få en bild eller bokstäver på tyg. Man skriver helt enkelt ut det man vill ha från datorn till skrivaren på ett speciellt papper. Jag köpte dessa papper på Clas Ohlson,  där heter de T-shirt papper istället, men man behöver ju inte göra en t-shirt för det :)

Det finns två olika att välja på, för ljust tyg och för mörkt. De för ljust tyg finns i 10-pack och de för mörkt tyg är i 5-pack, de kostar 129:-/paket vilket jag tycker är rätt dyrt för bara ett par pappers-ark men de kanske finns billigare någon annanstans..



 
Det man alltså behöver till detta är transferpapper, tyg (bomull), en dator, en skrivare (bläckstråle) och ett strykjärn.
 
Jag valde att skriva ut bokstäver på pappret....
 
 
En sak som jag tyckte var lite mysko med beskrivningen är att på det arket som ska användas på mörka tyger (det de står "white" på) skulle inte skrivas ut spegelvänt men det skulle vara spegelvänt på pappret till det ljusa tyget... nåja, jag får lyda och göra som det står.
 
Att lista ut hur man skriver ut spegelvänt tog ett tag men efter lite googlande så var det ju inte så svårt, i listan där man väljer papper i skrivarinställningarna finns det "T-shirtpapper" att välja på och då skrevs det ut spegelvänt automatiskt.
 
Nu har jag inte kommit längre i mitt "transfer-test". Jag återkommer med resultatet!
 
See ya!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar