Etiketter

söndag 9 september 2012

T som i Trubbel

Ja varför ska det vara enkelt?

Nu är jag klar med mitt tryck, det krånglade såklart...

Den svarta texten som skulle vara på det vita tyget gick det fin fint med... inget krångel där...

 
Skulle helst ha använt ett tyg som var mera vitt men det hade jag inget hemma så detta fick duga.
 
Då var det dags för den vita texten på det svarta tyget, man skulle ju inte göra riktigt likadant som på det ljusa tyget, inte spegelvänt alltså...
 
I instruktionerna stod det att man skulle lämna en kant på ca 5 mm runt motivet...
 
 
Då blev det så här när jag hade strukit fast det, inte speciellt snyggt... Jag trodde ju såklart man skulle dra bort skyddspappret överst när det var klart, eftersom det var så man gjorde på den svarta texten, det funkade inte...
 
På den svarta texten skulle man också lämna en kant runtom, där blev den ju genomskinlig, men inte här.
 
Då tänkte jag att om man skriver ut på likadant papper som den svarta texten är använt på fast man fyller ändå den vita texten med en väldigt ljus nyans så kanske det kan funka.. Om man inte "färglägger" bokstäverna så är det ju ofärgade även efter utskriften, man skriver ju inte ut vit färg på en skrivare.. ah, ni fattar väl? :)
 
Då blev det så här efter styrkningen:
 
Det funkade inte alls...
 
Nähä, då var det bara att börja om igen, skriva ut ny text igen på det pappret till mörkt tyg.
 

Sen struntade jag i den lilla 5 mm-kanten runt bokstäverna och klippte ut efter konturerna, jag är glad att jag inte skulle ha ordet "nationatencyklopedin" på tyget... ha! ha!

Å då funkade ju allt fin fint!!!!

Å så här blev resultatet!

 
 
 
Återkommer med vad tyget ska användas till, men det är väl inte så svårt att lista ut? :)
 
Nu måste jag verkligen gå och lägga mig, ska upp kl 05 i morgon.
 
See ya!
 


 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar