Etiketter

lördag 5 november 2011

Beställningsjobb och ny väsk-modell (från gamla bloggen 11-10-09)

Idag kom jag på en ny ide´ på en väska. Eller ny vet jag inte om man kan kalla den men en ny detalj på den. Det som var det lustiga är att jag inte hade en aning om det skulle funka när jag sydde ihop den, men det funkade utmärkt!

Såhär blev den!


Det nya är alltså locket på väskan, jag har satt kardborreband under locket så den håller sig stängd, på baksidan av väskan finns en ficka med dragkedja och en vanlig öppen ficka. Satte en knapp som dekoration på locket först men det blev inte så bra så jag tog bort den igen. Modellen blev bra men jag vet inte riktigt i efterhand om jag gillar mönstret på tyget eller inte. Får fundera på det. . .

Har gjort lite annat också. . .



Tyckte vår soffpuff behövde uppdateras lite, den hade ju spruckit i ett hörn och det gamla tyget var inte allt för "katt-hår-vänligt".



Innan


                                                                                     Efter


Fick inspiration av en ny soffkudde vi köpt (denna har jag inte sytt)




Har ju fått beställningar på lite saker på senaste tiden, vilket är jättekul! Det måste ju betyda att några där ute gillar mina saker jag gör. Här är det som har beställts hittils:

Väska 1. (dock inte hämtat ännu) 150kr

 
                                                              Väska 2. (levererad) 150kr





Special-beställning av målad väska (levererad) 150kr, men kostar i vanliga fall 200kr (beroende på hur mycket jobb det är på den)



Specialbeställning av lunchväska, med bla termoshållare och insida av vaxduk (levererad) 150 kr




Ärmstrykbräda 2. (1:an använder jag själv, finns här!) (ej levererad ännu) 200 kr



Och så har jag en beställning på en postlåda- 250 kr, som antagligen kommer se ut som den jag har gjort innan:



Har inte börjat med den än. . .

Har du någon ide´om nåt du vill köpa så är det bara att höra av sig!
Se ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar