Etiketter

lördag 5 november 2011

Shopping-tur i stora staden... (från gamla bloggen 11-10-24)

Eller så stort är kanske inte Kalmar men var i allafall en runda inne i stan efter jobbet. Skulle ju kolla om jackan från Cubus. Såg en reklam-film på Cubus hemsida om den,

Tyckte det var ett bra pris för en vinterjacka, de brukar ju kosta en slant. Det fanns vit, blå, röd, svart och beige att välja på. Kunde inte bestämma mig innan vilken färg jag ville ha. Rött gillar jag ju och vitt är ju snyggt, svart funkar till det mesta och blått är ju också snyggt. David tyckte i allafall jag skulle köpa en vit.

När jag kom in så fanns det bara vit och beige kvar, tydligen en populär jacka. Det fanns bara en vit jacka kvar i stl S. Lycka! När jag betalade berättade kassörskan att de hade fått in dessa jackor idag från en annan butik. Vilken tur jag hade! I morgon är det ju lönings-dag (inte för mig dock som får vänta tills den 27:e) så då hade den säkert tagit slut den med.

Kanske inte snygaste kortet men det bjuder jag på



Efter Modehus-besöket gick jag till Cervera och kollade. Åh det finns så mycket fint där! Vill ha hela butiken. Nästan iallafall. Var på jakt efter en liten Margretheskål från Rosti Mepal. Har redan ett par stycken och de är så bra och praktiska till tex kalla såser eller sallader, blir det nåt över är det bara att sätta på locket och ställa in i kylen. Hittade det jag sökte


Å sen hittade jag lite till! Ett gäng snygga glas som jag inte kunde tacka nej till.
6 st glas fick följa med hem.


¨Så snygga!


Tycker det var en lyckad shopping-eftermiddag. Idag blev det inget om varken pyssel, väskor eller renovering på bloggen. Men lite annat måste man ju göra också.

Se ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar